2019. június 2., vasárnap

Egy ijesztő mese története | Neil Gaiman: Coraline

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami nekem nagyon a komfortzónámon kívül esik. Sokan szeretik Neil Gaiman könyveit, így kíváncsi lettem, hogy vajon milyenek is az ő regényei. Az egyik barátnőm ajánlására végre rávettem magam arra, hogy beszerezzem és elolvassam Neil Gaiman Coraline című kötetét. Azt kell, hogy mondjam, hogy számomra egy picit fura volt még ez a műfaj, de mégis tetszett. Egyáltalán nem bántam meg, hogy a kezembe vettem, és lehet, hogy hajlok a felé is, hogy Neil Gaiman más kötetével is megismerkedjek!

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Neil Gaiman
Cím: Coraline
Oldalak száma: 144
Kiadta: Agave Könyvek
Megjelenés: 2017
Molyos értékelése: 85%
Fülszöveg:


„ Coraline családjának új lakásában huszonegy ablak és tizennégy ajtó van. Tizenhárom ajtó nyílik és csukódik. A tizennegyedik zárva van, mögötte csak egy téglafal, amíg egy nap Coraline ki nem nyitja, és egy átjárót nem talál egy másik házba, amely a sajátjuk mása. Csak mégis más…
Eleinte a másik lakásban minden csodás. Jobb a kaja. A játékdobozban felhúzható angyal van, amely körbe-körbe repül a szobában, a könyvek képei mozognak, a dinoszaurusz-koponya csattogtatja a fogát. És van itt Coraline-nak másik anyja és másik apja is, akik azt akarják, hogy velük maradjon. Legyen az ő kislányuk. Meg akarják változtatni, és többé el nem engedni. Ebben a lakásban a tükör mögött még más gyerekek is csapdába estek. Coraline az egyetlen reményük. Be kell vetnie minden ravaszságát, hogy megmentse az elveszett gyerekeket, a szüleit és saját, normális életét.”

A könyv műfaja:
Neil Gaiman kötete magán viseli a thriller, a horror és az urban fantasy elemeit. Nem igazán szoktam ezekben a zsánerekben olvasni, de a kötet számomra így is élvezhető volt, és arra sarkal, hogy próbáljak ki más műfajokat is, hátha tetszeni fognak.

Borító:
Szerintem ötletes és szép borítót készített a kiadó ehhez a kötethez. Egy kicsit kiráz a hideg tőle, amikor ránézek. Szerintem ez a borító igazán hatáskeltő is, és utal a történet műfajára és milyenségére.

Karakterek:
Képtalálat a következÅ‘re: „coraline gif”Szerintem Neil Gaiman izgalmas és jól kidolgozott karaktereket alkotott meg, még ebben az igen rövid kötetében is. Néhány résznél én magam is olvasóként féltem a másik anyukától. Ez is azt bizonyítja, hogy Neil Gaiman nagyon hatásosan írja meg a szereplőit, akik tudnak hatni az olvasó lelkivilágára.

Coraline karaktere számomra egy olyan személy volt, akivel gyorsan tudtam azonosulni, és meg tudtam érteni a tetteinek mozgatórugóit. Coralien egy nagyon bátor és tiszta szívű lány, aki a képességeihez mérten próbál mindenkinek segíteni. 

Írói stílus:
Szerintem Neil Gaimannak nagyon jó írói stílusa van. Könnyedén tudtam vele haladni, a történet izgalmas volt, és mindig történt valami nem várt esemény. A szereplők érdekesek és szerethetőek lettek, akikkel könnyen tudtam azonosulni.

Saját vélemény:
A Coraline volt a legelső regényem Neil Gaimantől, és azt kell, hogy mondjam, hogy engem meggyőzött arról, hogy valóban egy tehetséges szerzőről beszélünk. A jövőben szerintem még biztos fogok ismerkedni az író más köteteivel is.

Kinek ajánlom:
A Neil Gaiman rajongók gondolom már régen elolvasták ezt a kötetet, de ha mégsem, akkor ideje bepótolni ! Ajánlom a thriller és a horror műfaj kedvelőinek.


Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★

                          
Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„ A levegő telis-tele volt sárga darazsakkal. Biztos ráléptünk egy darázsfészekre. És amíg én menekültem, apu ott maradt, és hagyta, hogy megcsípjék, csak hogy én el tudjak menekülni. Futás közben a szemüvegét is elvesztette.”


„ Olyan történetet akartam írni a lányaimnak, ami elmondja nekik azt, amit gyerekkoromban én is szerettem volna tudni: hogy ha valaki bátor, attól még félhet. Ha bátor vagy, attól még félsz, rettenetesen félsz, de mégis helyesen cselekszel. ”

 „ A macska mély, jódlizó nyávogást hallatott, majd fogát a másik anya arcába vájta. Az két kézzel próbálta leszedni magáról. Fehér arcán vér folyt… nem vörös vér, hanem szurokfekete folyadék. ”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem, nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése