2020. április 29., szerda

Lis Ohtears: Zúzmara | ELŐOLVASÁS|


Izgalmas ifjúsági fantasy kötet, amely a felépített világ mellett rámutat arra is, hogy az ember milyen gonosz tud lenni azokkal, akik különlegesek.




Köszönöm szépen a Book Dreams Kiadónak és Lis Ohtears írónőnek, hogy megjelenés előtt elolvashattam ezt a csodálatos kötetet !

Írta: Lis Ohtears
Cím: Zúzmara
Oldalak száma: 
Kiadta: Book Dreams 
Megjelenés: 2020
Műfaj: ifjúsági fantasy
Fülszöveg:


Rime mindig is kitaszítottként élt a falujában, de egy nap rejtélyes hintó érkezik érte, hogy örökre elvigye őt.
Beköltözik a hegyen álló palotába, melynek ódon falai már régóta rémmesék forrásai. Csakhogy nem ő az egyetlen lakó.
Megismeri Blaze-t, a fiatal fiút, aki mindenáron a barátjává szeretne válni. Viszont Rime hűvös természete ütközik a fiú nyitottságával.
Amikor feltűnik egy ismeretlen lány és a segítségüket kéri, dönteniük kell…
Egyikük sem sejti micsoda veszélyek lesnek rájuk és, hogy több húzódik a háttérben, mint azt bárki is gondolná.

Borító:
Szerintem a borító teljesen jól visszahozza azt a fagyos, borongós hangulatot, amit a történet olvasása közben végig éreztem. Bármennyire is ifjúsági fantasyról van szó, azért meg kell említeni, hogy itt a szereplők is komoly lelki megpróbáltatásokon mennek át, ami azért a kisebb korosztály számára nyomasztó lehet még. Ettől függetlenül természetesen csak ajánlani tudom ezt a regényt, csak úgy gondoltam ezt azért mindenféleképpen érdemes azért megemlítenem. A borítón megjelenő két személy számomra teljesen jól megtestesíti történetünk két főszereplőjét, akik nem is lehetnének különbözőbbek egymástól.

– Már megint egyedül kóricálunk az éjszaka közepén? – jött hirtelen egy hang a háta mögül. A lány azon nyomban megfordult, mire a gyertya fénye kialudt a gyors mozdulat következtében. Rime nagyokat pislogott, hogy hozzászokjon a szeme a sötéthez.
–Te pedig megint utánam lopakodsz? – sziszegte dühösen.”




Karakterek:
A történet során nem túl sok karakter jelenik meg, de róluk elég sok mindent megtudunk. Igazán tetszett, hogy több múltbéli esemény a jelenben is hatással van a szereplőink életére, ezáltal számomra sokkal hitelesebbé és egyedibbé váltak.

Rime karaktere engem már rögtön a történet elején megfogott, még annak ellenére is, hogy a lány személyisége igazán távol áll az enyémtől, mégis úgy éreztem, hogy könnyen tudok azonosulni vele és az ő problémáival, sérelmeivel. A vele történt múltbéli események még jobban megerősítették bennem azt, hogy itt egy nagyon erős női karakterről van szó.

Blaze számomra az a karakter, aki ezt a fagyos hangulatot a történet során megtörte. A fiú személyiségében nagyon tetszett az, hogy kitartó és próbál mindig pozitív maradni, segíteni azon  a személyen, aki számára fontos. 

Tetszett ebben a két karakterben, hogy mennyire különbözőek és mégis tökéletesen kiegészítik egymást. Mind két személy számára a legnehezebb feladat az, hogy megtanulják az erőiket úgy használni, hogy közben senkit nem bántanak, akit szeretnek. Illetve a másik kérdés, ami mind a két személy életében fontos, hogy hogyan ne legyenek szörnyek, gonoszak, ha mégis mindenki csak ezt látja bennük az erejük miatt. Fontos gondolatokat ezek, amiken a könyv elolvasása után is érdemes elgondolkozni.

Írói stílus:
Nekem a történet elején az első fejezet kicsit még zavaros volt az időben való ugrások miatt, de aztán szerencsére gyorsan belerázódtam. Tetszett, hogy maga a történet nem olyan sok szereplővel operál, de azok szépen kivannak dolgozva, kaptak személyiséget, amitől hihető, szerethető személyekké váltak. A megjelenő gonosz karaktert is szerettem, mert eltudta hitetni velem, hogy félni kell tőle és, hogy milyen kegyetlen. A cselekményszál számomra izgalmas volt, végig fenntartotta az érdeklődésemet, a kötet végére pedig igazán beindult. A világépítés tetszett, szerintem egyedi elgondolás, amit az írónő megírt, viszont itt ebben a kötetben most talán a karakterek voltak azok, akik fontosabbak voltak a történetben, maga a világról nem kaptunk olyan teljes képet. Remélem lesz folytatása és a további kötetekben még jobban megismerhetjük ezt a világot, mert szerintem érdekes, és rengeteg lehetőség van még benne, ami megírásra vár.

Gondolataim a könyvről:
Szerintem a kötet alapkoncepciója jó és érdekes, viszont én azt mondom, hogy ezt akár egy hosszabb könyvben jobban meglehetett volna valósítani. A világ, amit megálmodott az írónő nagyon jó, viszont szerintem jobb lett volna, ha még több információt kapunk róla. A szereplők ábrázolása szerintem igazán jól sikerült, mert olvasás közben hihető, élő személyeknek éreztem őket. A cselekményszál érdekes volt, kíváncsian haladtam a kötetben előre, hogy hogyan is fognak alakulni az események. Összegezve ezt a regényt én szívből tudom ajánlani, mert szerintem remek szórakozást nyújt, és bízok benne, hogy lesz folytatása is,amiben még jobban megismerhetjük ezt az világot.

Kiknek ajánlom:
  • akik szeretik az ifjúsági fantasy műfaját
  • akik szeretik a karakterközpontú regényeket
  • akik szeretik a borongós hangulatú regényeket
Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★


Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„ Rime gyűlölte a falut és a benne élőket.”


„ – A Nagyúr nem azt parancsolta, hogy éjszaka maradj a szobádban ?- váltott témát a fiú vigyorogva.
– Te sem tartod be a parancsait, úgyhogy engem se oktass ki !- pirított rá a lány ridegen és hátrált egy lépést.”

„–Az nem kifejezés, hogy nem voltak kíméletesek. Némi kedvesség olykor nem ártott volna – csipkelődött Blaze.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!


Legyetek jók! Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése