2019. május 14., kedd

Egy XIX. században játszódó szuper krimi | Csernovszki - Nagy Alexandra : Lina múltja

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben egy kedves első könyves szerző könyvéről fogok beszélni, aki nagyon tehetséges és érdemes rá figyelni, hogy mit is csinál a közel jövőben !

Először is szeretném megköszönni Csernovszki- Nagy Alexandrának, hogy küldött nekem egy névre szóló tisztelet példányt a Lina múltja című regényéből!

Őszinte leszek nem számítottam ilyen élményre ettől a könyvtől. Bíztam benne, és éreztem, hogy ez nekem tetszeni fog, de hogy az írónő még túl is jár az eszemen, arra igazán nem számítottam, de megtörtént !

Na, de a lényeg a lényeg, nekem nagyon tetszett ez a könyv. Most pedig akkor jöjjön a részletesebb értékelésem ! ( Senki ne lepődjön meg az 5 csillagon az értékelés végén :D )

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Csernovszki - Nagy Alexandra
Cím: Lina múltja
Oldalak száma: 172
Kiadta: Garbo Kiadó
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: még nincs ( olvassuk sokan, hogy minél előbb legyen ! :) )
Fülszöveg:


„Tél vége felé döbbenetes dolog borzolta a kedélyeket ebben az álmos kis városkában. Olyan, amiről a legvadabb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy megtörténhet ezen a helyen! A viharoknak és esőzéseknek köszönhetően a víz kimosott egy női holttestet a földből, nem messze a Lévay család otthonától. A ház népe összeszaladt, rég lehetett már ekkora izgalom a környéken.”


A könyv műfaja:
A könyv műfaját tekintve szerintem egy történelmi romantikus regény, amelyben egy nagyon izgalmas krimi szál van, így a krimi kategóriába is nagyon jól megállja a helyét. Nekem ez a hármas kombó nagyon bejött. Szeretem a romantikus regényeket, a történelmit és a krimit is, így nem is értem, hogy miért lepődtem meg annyira, hogy ez a könyv nekem ennyire tetszett. Minden meg van benne, amit én szeretek.

Borító:
Nekem nagyon tetszik ez a borító. Nincs telezsúfolva mindennel, hanem nagyon egyszerű és letisztult. Jól visszaadja a történet hangulatát számomra. Szerintem ez egy egyszerű, de nagyszerű borító !

Karakterek:
Először is hatalmas hála és köszönet az írónőnek, hogy nem valami ezerszer megírt, unalmas szereplőkkel dolgozott a regényében ! Ezek a szereplők tényleg éltek, és végre nem az a sokat emlegetett papírmasé karakterek. Azoktól a falnak tudnék menni! Nagyon örültem, hogy ezek a szereplők nem fekete fehér karakterek, hanem szürkék, amilyenek az emberek a valóságban is.

Most beszélnék egy kicsit bővebben a történetünk főszereplőjéről, Lináról. Nagyon közel került a szívemhez ez a karakter. Lina nagyon bátor és erős személyiség, és emellett nagyon okos is, aminek én személy szerint nagyon örültem. Mindig szeretem azt, ha egy szereplő okos, és tud gondolkozni. Tetszett, ahogy a kötetben is kiállt a nők egyenjogúsága mellett. Szerintem Lina egy nagyon jól kitalált és megalkotott főszereplő, akivel az olvasó könnyen tud azonosulni. Tetszett, hogy kaptunk betekintést a lány múltjába is, amivel az írónő megmutatta nekünk, hogy Linának is vannak gyengeségei. Borzalmas dolgok történtek vele a múltba, de ő mégis felállt és erős maradt ! Nekem ez a tulajdonsága tetszett benne a legjobban.

A többi karakter is nagyon jól ki volt dolgozva, és érdekes személyiségük volt. Sokszor el is felejtettem, hogy ezek a szereplők csak a könyv karakterei,mert annyira valóságosak és életszerűek lettek.

Írói stílus:
Nekem nagyon tetszik Csernovszki- Nagy Alexandra írói stílusa. Rögtön feltudtam venni a szálat, gyorsan tudtam haladni az olvasással, és egy érdekes világot mutatott meg nekem. A történet izgalmas volt és logikus, a szereplők valóságosak, és szerethetőek. Az írónő nagyon könnyeden ír, gyorsan, haladósan lehet haladni a kötettel. Nekem nagyon bejött így ez az egész.

Saját vélemény:
Hatalmas meglepetés egy első könyves szerzőtől ! Én egy könnyed 19. századi romantikus regényre számítottam, amit végül is, nagyjából meg is kaptam. Nagyon tetszett, ahogy bemutatta az akkori helyzetet Magyarországon, én simán el tudom képzelni, hogy ezek a párbeszédek hasonló formában tényleg elhangozhattak. Számomra a legnagyobb meglepetés a krimi szál volt. Olvastam már pár krimit, és többször sikerült eltalálnom a történet végét, de itt az írónő behúzott a csőbe. Hatalmas meglepetés számomra ez a kötet, és már nagyon várom a folytatást !

Kinek ajánlom:
Mindenkinek ! A romantikus, történelmi és krimi kedvelőinek nagyon ajánlom ezt a kötetet !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„A szív elhatározza, hogy nem érez többé, az ész eldönti, hogy nem hisz többé, s erre jön valaki, aki felforgatja az egész világunkat.”

„Nem éltünk jó házasságban- vontam vállat -, talán többet képzeltem bele a jellemébe.”

„Másnak hittem őt, ezért szerettem bele.”

„ Ha elégszer elmondod neki, hogy nem szereted, akkor egy idő után keres mást. Csak nehogy akkor meg téged zavarjon. ”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése