2019. május 16., csütörtök

Édes szerelmi vallomások | Varró Dániel: Szívdesszert

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésem egy kicsit más, mint a többi. Eddig csak regényekről, novellákról hoztam értékeléseket a blogra. A mai bejegyzésemben azonban egy verses kötettel érkeztem, Varró Dániel Szívdesszert című kötetével.

 Tudni kell rólam, hogy én soha nem olvastam nagyon verses köteteket, mert valahogy nem tudtam annyira élvezni olvasni, mint egy regényt. Azonban Varró Dániel kötete nagyon tetszett, és szórakoztató volt számomra. Poén, hogy érettségi tételem, és  csak ezért olvastam el, és még így sem vette el a varázsát, hogy úgy mond kötelező, vagy legalább is ajánlott elolvasni.

Ez a kötet gondolkodásra késztetett. Mi lenne, ha most már elkezdenék verses köteteket is olvasni, hiszen nem is olyan rossz dolog ez ? Így döntöttem el, hogy mostantól megpróbálok a versek felé is érdeklődést mutatni. Több verses kötet olvasni, és megtalálni a kedvencemet. Így mostantól számíthattok arra, hogy több verses kötetről is fogok értékelést hozni a blogra.

Én személy szerint nagyon örülök ennek a pozitív élménynek, hiszen azzal, hogy verses köteteket is fogok olvasni és értékelni még szélesebb lehet a látóköröm, és több műnemben fogok tudni nektek ajánlani köteteket ! Jah és megemlíteném, hogy régen nagyon sok drámát olvastam, és lehet, hogy majd idővel abból is szeretnék majd becsempészni a blogra. Mit szóltok hozzá ?

Na, de elég is volt már a rizsából, jöjjön végre az értékelésem Varró Dániel Szívdesszert című kötetéről  ! Ne számítsatok irodalmi elemzésre, mert nem ez a célom. Egyszerűen csak az érzéseimet és gondolataimat írom le a kötettel kapcsolatban.

Jó olvasást a bloghoz !


Írta: Varró Dániel
Cím: Szívdesszert
Oldalak száma: 92
Kiadta: Jelenkor
Megjelenés: 2016
Molyos értékelése: 90%
Fülszöveg:


„Ha nő lennék, azt szeretném, ha Varró Dani szerelmes lenne belém :-) Legalábbis a versei alapján. Távolról, ismeretlenül is. Rímesen, kedvesen, dadogósan túlbeszélősen, cseten, esemesben. Fontosnak érezném magam. Varró Dani kötete azt a kis csodát képes nyújtani, hogy az olvasó ezeket a szerelmetes verseket olvasva egyszerre érezheti magát felnőttnek és gondtalan kamasznak. Szeretsz, szeretlek, mily’ reménytelen, írja Nemes Nagy Ágnes megdöbbentő soraiban. Varró Dani meg mintha hozzá tenné: ebben a reménytelenségben van ám valami játékosság is! És tényleg. A kötet versei bizonyítják. Az meg szinte mellékes is, olyan természetes, hogy bámulatra méltó formai bravúrral és biztonsággal megírt versek ezek, régóta nem látott, gondtalan játékkal megkomponált képversek és szimpatikus önkényességgel megbontott sorok és szabályok. A szíved az enyémmel nem kompatibilis, írja Varró Dani. Igen, ez az egy, amin még a kivételes tehetséggel megírt versek sem segítenek.

Jónás Tamás ”


A könyv műfaja:
Varró Dániel kötete egy romantikus verses kötete, amelyben a szerelem több fajta érzését mutatja be verseivel. A kötetben sokfajta műfaj megjelenik, mint például a szonett, ballada, dal, episztola és SMS-versek, ami a költő saját találmánya. Az SMS-versek lényege, hogy 160 karakterbe sűríti bele a költő a gondolatait, így az egész szöveg nagyon megváltozik, de ebbe most nem mennék annyira bele, hiszen nem irodalom órán ülünk.

Borító:
Számomra a borító nagyon kis egyszerű és letisztult, picit talán gyerekes hangulata is van a rajzok miatt, de egy biztos, hogy nagyon illik a kötet tartalmához !

Karakterek:
Itt igazából nem tudok karakterekről beszélni, hiszen ebben a verses kötetben nincsenek igazán. Inkább a lírai én, akiről egy pár szót szólnék. Szerintem a lírai én nagyon könnyed és humoros hangot üt meg a versekben, ezért olyan élvezetesek és könnyen olvashatóak.

Költői stílus:
Nekem személy szerint nagyon tetszik, hogy a szerelem érzésnek többféle formáját mutatja be, nem csak azt az egyet, amit már olyan sokan megírtak és bemutattak. Tetszik a versekben a humor és a könnyedség, és az, hogy nagyon könnyen érthetőek, nem kell sokat agyalni, hogy mi a fenét akar itt a költő. Ezek a versek nagyon maiak, és úgy érzem, hogy pont nekem szólnak ! 

Saját vélemény:
Engem ez a kötet elindított a többi verses kötet felé ! Eddig nem nagyon foglalkoztam a versekkel, irodalom órán kívül, és hát úgy néz ki az én életembe is eljött ez az időszak, amikor érdeklődök a versek iránt. Nagyon tetszett a kötetben, hogy a szerelem érzés több fajtáját mutatja be, így nagyon hétköznapi lett, és közelebb érezheti magához az olvasó. Nagyon jókat nevettem néhány versen, hiszen nagyon humoros az egész kötet, és az olvasása közben nagyon jó kedve lesz az embernek. Szerintem még biztos fogok olvasni Varró Dánieltől, mert szerintem zseniálisan tehetséges !

Kinek ajánlom:
A verses kötet kedvelőinek és a romantikus lelkületű olvasóimnak ajánlom szívből !

Én ezt a kötetet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Kedvenc versem a kötetből :



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése